Όταν μιλάμε για Live συναυλίες και events, το μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα είναι πραγματικά πολύτιμο. Για να το θέσουμε ξεκάθαρα, στον κόσμο της μουσικής, μια προσωπική σύσταση έχει τεράστια αξία.
Είτε διαχειρίζεστε έναν χώρο που οργανώνει live, είτε διοργανώνετε συναυλίες, δεν έχει να κάνει μόνο με τους καλλιτέχνες που παρουσιάζετε. ‘Eχει να κάνει και με τη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας για την οποία οι θαυμαστές θα μιλήσουν σε φίλους και γνωστούς.
Καμία μέθοδος μάρκετινγκ δεν ξεπερνάει έναν θαυμαστή που λέει με ενθουσιασμό στους φίλους του: “Πρέπει να το ζήσετε αυτό!” Η μαγεία του word of mouth βρίσκεται στην αυθεντικότητά του! Όμως δυστυχώς δεν μπορείτε να το αγοράσετε. Αυτό που μπορείτε να κάνετε ωστόσο, είναι να δημιουργήσετε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να συμβεί. Στη συνέχεια θα διαβάσετε μερικές από τις στρατηγικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ενθουσιάσετε τον κόσμο.
Εντοπίστε τους VIP θαυμαστές & δώστε τους αυτό που θέλουν
Δεν έχουν όλες οι συστάσεις από στόμα σε στόμα την ίδια αξία. Οι πολυτιμότερες προέρχονται από τους κορυφαίους θαυμαστές σας. Αυτοί οι θαυμαστές εκτιμούν ιδιαίτερα μια καλή βραδιά και πάντα φέρνουν φίλους και γνωστούς μαζί τους. Μην σας φανεί περίεργο ακόμα και να σας ξεπεράσουν στη διάδοση των νέων για τις εκδηλώσεις σας.
Αναρωτιέστε ποιοι είναι; Πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και η Google διαθέτουν εργαλεία που σας βοηθούν να τους εντοπίσετε. Αλλά μην σταματήσετε εκεί. Αναζητήστε γνωστά πρόσωπα στο πλήθος και ξεκινήστε μια συζήτηση μαζί τους ώστε να μάθετε τι τους ενθουσιάζει και γνωριστείτε καλύτερα. Ανακαλύψτε τι τους τραβάει στα live σας και προσπαθήστε να δώσετε προσοχή στο περιεχόμενο που καταναλώνουν οι θαυμαστές σας και στις εμπειρίες που έχουν. Επιπλέον προσπαθήστε να προβλέπετε και όχι απλά να ακολουθείτε τις τάσεις.
Συνδυάστε νέους καλλιτέχνες μαζί με καθιερωμένους στο χώρο
Οι επώνυμοι καλλιτέχνες είναι σίγουρο ότι θα κάνουν πωλήσεις σε εισιτήρια! Αυτός είναι ο Πρώτος Νόμος του Νεύτωνα για τη ζωντανή μουσική. Ωστόσο, στις μέρες μας τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Σήμερα, αρκετοί νέοι τραγουδιστές, συγκροτήματα ή DJ’s, όχι και τόσο γνωστοί, είναι αυτοί που κάνουν το κοινό να μιλάει στους φίλους του για αυτούς.
Έτσι το να κλείσετε τέτοια ανερχόμενα ονόματα είναι αρκετές φορές το κλειδί της επιτυχίας. Τα social media και οι μουσικές πλατφόρμες όπως το Spotify έχουν αλλάξει το μουσικό τοπίο, επομένως πρέπει να παρακολουθείτε την επικαιρότητα και να κλείσετε αυτούς τους καλλιτέχνες προτού γίνουν μεγάλα ονόματα.
Διατηρήστε τα Social Media ενημερωμένα και διασκεδαστικά
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα ζωτικό μέρος της επιτυχίας της επιχείρησής σας. Σύμφωνα με έρευνες τεράστιο ποσοστό των επαγγελματιών της ζωντανής μουσικής βρήκε το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πολύ αποτελεσματικό, αμέσως μετά τις παραπομπές από στόμα σε στόμα. Ωστόσο, η προβολή διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από μόνη της δεν είναι αρκετή. Αυτό που χρειάζεστε είναι το engagement και άτομα που συζητούν για τα events σας στο διαδίκτυο.
Μην πανικοβάλλεστε. Η αποτελεσματική δέσμευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εφικτή με χρόνο και προσπάθεια. Απαντήστε άμεσα στους θαυμαστές σας και μην φοβάστε να αφήσετε την προσωπικότητά σας να λάμψει στο διαδίκτυο. Το να είσαι πνευματώδης, ευγενικός και ίσως λίγο αυθάδης θα κάνει τους θαυμαστές να μιλούν στο διαδίκτυο και αυτή η συζήτηση θα μεταδοθεί στην πραγματική ζωή.
Κατακτώντας το word of mouth σημαίνει ότι κατανοείτε τους θαυμαστές σας από κάθε οπτική γωνία.